Revo-lucyjne rozwiązania z korzyścią dla branży spożywczej
Obecnie prawie każdy rodzaj działalności handlowej wiąże się z koniecznością rejestracji sprzedaży za pomocą kas fiskalnych. Branża spożywcza od dawna się nimi posługuje i doskonale zna zarówno możliwości tego typu urządzeń, jak i obowiązki wynikające z ich użytkowania. Dlatego przedsiębiorcy związani z tą sferą – tym bardziej w czasach dynamicznego rozwoju technologii – potrafią mieć szczególne oczekiwania względem nowszych modeli. Czy sprzedawców artykułów spożywczych da się w tej kwestii jeszcze zaskoczyć?
2015-09-21, 13:05

Obsługa kasy rejestrującej to nie tylko wygodny sposób uporządkowanego zbierania danych na temat wszystkich transakcji. To również duża odpowiedzialność, którą nakładają na sprzedawcę przepisy fiskalne. Producenci systemów handlowych, zdając sobie z tego sprawę, starają się iść z duchem czasu, czerpać inspiracje z otaczających ich zmian, by zaproponować rozwiązania dotąd nieznane, znacznie przyspieszające i ułatwiające pracę.


Na miarę dzisiejszych możliwości
Komputeryzacja, miniaturyzacja czy cyfryzacja – te pojęcia nie tylko są nam znane, ale i nie robią na nas szczególnego wrażenia. Nic w tym dziwnego, skoro świat już dawno podporządkował się ich rewolucyjnym działaniom. Kasa fiskalna Posnet Revo pokazuje, jak przemysł technologii sprzedaży wprowadza do swoich modeli podobne rozwiązania.

Funkcją, która znacząco wpłynęła na jakość prowadzenia sprzedaży, stała się możliwość zapisu kopii paragonów w formie elektronicznej. Wcześniej, jedynym sposobem, aby wywiązać się z obowiązków użytkownika kasy fiskalnej, było gromadzenie wydruków zawierających informacje o wszystkich transakcjach. Dziś przedsiębiorca jest w stanie zapisać dane na niedużej, prostej w instalacji karcie pamięci, co ułatwia zarządzanie dokumentacją oraz zmniejsza koszty eksploatacji urządzenia rejestrującego – wyjaśnia Marcin Ciechowicz, ekspert Polskiego Centrum Kas Fiskalnych.

Podobne odczucia budzi możliwość pracy Revo w rozbudowanym systemie sprzedaży. Producent wyposażył wspomniany model w różnego rodzaju interfejsy. Port komunikacyjny typu Ethernet pozwala na podłączenie kasy fiskalnej do sieci, co skutkuje doskonałym przekazem danych pomiędzy różnymi urządzeniami. Koordynacja działań modelu marki Posnet z funkcjonowaniem szuflady kasowej, wagi elektronicznej, skanera kodów kreskowych i terminalu do kart płatniczych znacznie przyspiesza poszczególne operacje i przekłada się na wzrost dziennego obrotu. 

Gdy celem jest komfort pracy
Nierzadko okazuje się, że wygoda towarzysząca korzystaniu z urządzenia fiskalnego to jedna z istotniejszych kwestii dla przedsiębiorców z branży spożywczej oraz ich pracowników. Świadczą o tym różne udogodnienia stosowane w nowszych modelach kas. Revo oferuje 2 obszerne, przejrzyste wyświetlacze (dla operatora i klienta) oraz wybór klawiatury: mechanicznej lub pokrytej sylikonową nakładką, która dodatkowo chroni przyciski przed zabrudzeniem i przypadkowym zachlapaniem. Każda z nich jednak pozwala na zaprogramowanie kilkudziesięciu skrótów – np. dla szybkich transakcji i najpotrzebniejszych operacji – wedle indywidualnych potrzeb. To rozwiązanie, które zauważalnie wpłynie na jakość pracy, tym bardziej, że model ma na wyposażeniu pojemną bazę towarową (do 10 000 lub 15 000 PLU, w zależności od wybranej wersji). Miarą wygody jest również fakt, że dzięki niedużym gabarytom kasy, można ją w łatwy sposób dopasować do warunków stanowiska sprzedaży. Podobnie jest z konfiguracją sposobu funkcjonowania urządzenia do osobistych potrzeb operatora. Zarówno dla punktów handlowych charakteryzujących się mniejszym natężeniem ruchu, jak i tych pracujących w trybie ciągłym czy nastawionych na rozwój, takie parametry stwarzają komfortowe warunki.

 

Czegoś jeszcze nie było?
Zmiany technologiczne następują w takim tempie, że to, co niedawno jeszcze było innowacyjnym rozwiązaniem, za chwile okazuje się standardem funkcjonowania urządzeń fiskalnych. Zatem co można jeszcze zmienić, co może wyróżniać dany model? Twórcy Revo wysunęli nawet trzy propozycje. Jedną z nich jest możliwość zamówienia kasy ze zintegrowaną wagą elektroniczną.

Oba urządzenia nie zajmują dużo miejsca, przez co sprzedawcy chętnie korzystają z kompletu także na stanowiskach kasowych o ograniczonej przestrzeni, a nawet i w handlu mobilnym. Informacje dotyczące pomiaru są automatycznie przenoszone na ekrany nabywcy i operatora oraz przeliczane przez kasę – tłumaczy zasady tego rozwiązania Marcin Ciechowicz.

 

Naprzeciw nabywcy i w zgodzie z przepisami
Szczególna zmiana dotyczy sposobu zaprojektowania mechanizmu drukującego. Dotąd wystawione potwierdzenie sprzedaży odrywał i wręczał klientowi sprzedawca. Revo, pozostając w zgodzie z normami, jednocześnie przekracza dotychczasowe standardy: paragon jest drukowany i automatycznie odcinany po stronie nabywcy, co skłania go do osobistego odebrania rachunku. To rozwiązanie, niespotykane wcześniej w branży fiskalnej, może przyczynić się do wyrobienia wśród klientów nawyku przyjmowania wydruku (wskazując na realne, istotne znaczenie, jakie posiada ten dokument). Co więcej, dzięki niemu przebieg transakcji jest szybszy, wygodniejszy (zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nabywcy) oraz zgodny z obowiązującymi przepisami.

 

Coś dla oka, coś dla promocji
Warto wspomnieć o wyglądzie urządzenia, które – w ślad za innymi technologiami – stara się przyciągnąć uwagę, wpływając na wrażenia estetyczne. Laptopy, tablety, smartfony, a nawet i kasy fiskalne potrafią dziś prześcigać się w elegancji i nowoczesności designu. Co wobec tego może zaoferować model Revo?

Czasy straszących wyglądem, hałasujących urządzeń już minęły. Producenci technologii sprzedaży muszą brać pod uwagę różne zapotrzebowania – także w dziedzinie estetyki. Revo jest dobrym przykładem, ponieważ oprócz ciekawego designu oferuje możliwość zamówienia modelu w jednym z 6 wariantów kolorystycznych. To pozwoli wybrać urządzenie jeszcze bliższe osobistym upodobaniom przedsiębiorcy – podkreśla ekspert PCKF.

Różnorodna kolorystyka może też pomóc w doborze odpowiedniego wariantu do wystroju wnętrza lub np. barw firmowych. Dzięki temu rola kasy fiskalnej wychodzi poza samą funkcjonalność czy status eleganckiego gadżetu. Staje się komunikatem skierowanym w stronę klienta – informacją o prestiżu firmy, o jej wizerunku. Ciekawy wygląd kasy i jej kolor, na przykład zgodny z logo, może jeszcze lepiej zapaść nabywcy w pamięć.

 

Co na to sprzedawcy?
Czy propozycje modelu Revo przydadzą się sprzedawcom z branży spożywczej? Skoro praktycznie wszystkie rodzaje działalności wdrażają coraz to nowocześniejsze rozwiązania, przydatność wymienionych elementów wydaje się być uzasadniona. Wiele przedsiębiorstw korzysta na swój sposób z technologicznych osiągnięć dzisiejszych czasów, by z jednej strony jeszcze bardziej zbliżyć się do konsumenta i jego potrzeb, z drugiej – móc konkurować z innymi firmami, dzielącymi ten sam rynek.

Ponadto, cechy Revo wpływają na szybkość i komfort prowadzenia sprzedaży. Konstrukcja kasy sprawia, że z powodzeniem znajdzie ona zastosowanie w handlu stacjonarnym i mobilnym, zarówno w małych, jak i dużych punktach. Tymczasem jej design to krok w kierunku dbałości o wizualną stronę firmy, która jest dziś skutecznym sposobem budowania więzi z klientem i promowania własnej działalności.

KONTAKT / AUTOR
Adam Wagner
Polskie Centrum Kas Fiskalnych
782 000 300
793 390 807
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.